2010. április 14., szerda

Tricky

Bár makettezni nincs időm, eszembe jutott, hogy van nekem egy félbemaradt projektem, amiről még nem értekeztem, úgyhogy amolyan pótcselekvésképpen következzék a néhány hónapja elkezdett, jelenleg dobozban, félkészen pihenő Pz I-es parancsnoki változata, a Dragon 6222-es számú készlete. Hozzá a Lion Roar LE35057-es maratás-szettje. A terv az volt, hogy bátorságomat összeszedve megtanuljak végre forrasztani, az első lépések pedig egészen biztatóan sikerültek, bár igen messze vagyok még attól a szinttől, amit magam elé cél gyanánt kitűztem. De például még egyszer sem égettem meg magam a forrasztópákával, ez is elég jó, nem? :)

No time for modeling (boring thing to always repeat myself...) I decided to publish my pending Kleine Panzerbefehlswagen (Dragon 6222) build started a few months ago. The plan was to learn&practice soldering so I bought LionRoar's etch set (LE35057) to the kit and was myself surprised on the result. Not bad for first try though still far from my dreams :) BUT no injury caused by the hot stuff yet - that's also a good point, isn't it?

A LionMarc Panzer I B-hez gyártott műgyanta láncfeszítőkerekét is megvettem annak idején, mert jó ötletnek tűnt, és mindössze valami 4$ volt az ára. A készletben azonban gyakorlatilag egyenértékű minőségű, ha nem jobb az érintett kerék (a 6218-as készletben még a "régi", cserélendő fajta van, úgy tudom), így a műgyanta darab megy vissza a dobozba, későbbi szíves felhaszálásig.
I bought LionMarch idler wheels but will not use as the kit's piece has the same level of detail. No problem, it was cheap and... good for the spares-box.

A parancsnoki torony ajtajával kezdtem, réz + némi epoxigyanta.
First I upgraded the main hatch of the commander's cupola. Used some epoxy putty to simulate the pads. Aztán bele a lecsóba: a szellőzőrács cseréje. A darab összeforrasztásába rendesen megizzadtam, nem is lett 100%-os, de ennek ellenére elégedett voltam vele. Aztán "természetesen" eltörtem a műanyag darabot az eredeti rács eltávolítása közben - szerencsére a Dragon 6230-as Panzerjäger I-es készletébe az új mellett még a régi hátsó traktus is a dobozba került, így volt honnan pótolni.
Soldered the grille. And broke the plastic part while trying to cut out the original. But I had one spare piece from Dragon 6230 kit, so no disaster happened at all.

És a finomságok, apró izék, kallantyúk és fityuszok, forrasztva, gúvadó szemmel, csorgó verítékkel.
The juicy bits: that was not easy to solder. Believe me.


Ha elég bátor leszek, majd levágom a műanyag sárhányót, és tulajdonképpen a nehezén túl is leszek. De egyelőre inkább aludni szeretnék egyben, megszakítás nélkül mondjuk 6-8 órát. Vágyaim netovábbja :)
I'll cut the plastic fender and replace it with the etched one - when I'll be brave enough. But first of all I would like to sleep 6-8 hours in one turn. That's my dream :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése